tisdag 23 oktober 2012

to make each day count.

Nu har jag fyllt i ungefärligen 52 tusen papper inför flytten till Kanada. Det är polisregister och friskintyg och vaccinationspapper och passansökningar. Jösses vad mycket det är som måste fixas och ändå är mitt största bekymmer hur många chokladkakor och kaviartuber som jag kommer att ha plats för i väskan.

Jaja, skönt att allt som är kvar är att vänta nu. Och medan jag väntar passar jag på att äta fruktsallad och titta på titanic för sjutusende gången i år. Det tycker jag att jag förtjänar efter hur mycket jag har slitit idag.


Puss och godnatt,
Dawson, Nicole Dawson. (I fookin' wish!)



tisdag 16 oktober 2012

åh nej, ytterligare en nannyblogg!

.

Om nästan exakt tre månader kommer jag sitta på ett flygplan med destination Kanada. Efter många om och men bestämde jag mig för att åka till Calgary för att jobba som nanny.

Efter att det blev officiellt och allting är färdigt med familjen och datum för flytten så har mina känslor helt och hållet spårat ur. Jag är helt överlycklig, förväntansfull, otålig, livrädd, nervös och lugn på samma gång.

Men jag tänker såhär, hur kan det bli annat än perfekt i en stad som ser ut såhär!!