måndag 4 februari 2013
söndag 3 februari 2013
♥ Calgary.
Alltså, den här staden. Det här landet. Så jäkla bra bara.
Igår åkte jag till Crossiron Mills med två schyssta b-rudar och kvällen spenderades downtown med australiensiska (stavning?) nannyn next door. Blev dock ett lite tvärt avslut på kvällen men innan det var det trevligt.
Imorgon börjar jobbet igen, tiden går alldeles för fort tycker jag. På onsdag lägger jag på en siffra på min ålder och det är också på onsdag en månad sen jag landade i Kanada. Konstigt.
Nu har jag precis beställt en alla hjärtans dag present till hela familjen hemma, längtar så tills dom får den! Saknar alla hemma något otroligt men jag är samtidigt så himla glad över att vara här.
Men nu ska den här positiva tjejen avsluta dagen, så godnatt hörreni!
Igår åkte jag till Crossiron Mills med två schyssta b-rudar och kvällen spenderades downtown med australiensiska (stavning?) nannyn next door. Blev dock ett lite tvärt avslut på kvällen men innan det var det trevligt.
Imorgon börjar jobbet igen, tiden går alldeles för fort tycker jag. På onsdag lägger jag på en siffra på min ålder och det är också på onsdag en månad sen jag landade i Kanada. Konstigt.
Nu har jag precis beställt en alla hjärtans dag present till hela familjen hemma, längtar så tills dom får den! Saknar alla hemma något otroligt men jag är samtidigt så himla glad över att vara här.
Men nu ska den här positiva tjejen avsluta dagen, så godnatt hörreni!
onsdag 30 januari 2013
time goes by!
Jösses vad fort tiden går. Idag har jag bott i West Park i tre veckor.
Tänk att det har gått tre hela veckor sen jag lämnade Gatwick och höll på att svimma av nervositet!
Jag förstår varför lille papsen har hemlängtan, Kanada är verkligen så bra så bra!
Nannymamman frågade idag (igen) om jag kan tänka mig att förlänga kontraktet med ett år. Det känns fortfarande på tok för tidigt att svara på men jag har sagt att jag ska fundera på saken.
Nog för att jag älskar att bo här, jag älskar mitt jobb, barnen är så fina och deras föräldrar är bland dom trevligaste människorna jag träffat så har jag ändå "mitt hem" långt, långt härifrån. Vi får väl se helt enkelt.
Nu ska jag läsa resten av kvällen så att jag klarar av mitt muntliga (!!) prov imorgon bitti, usch vad trist men när det är färdigt så är det snart helg, vilket innebär att jag får träffa massa fina nannies! Hurra!
Jaja, plugga var det ja..
Tänk att det har gått tre hela veckor sen jag lämnade Gatwick och höll på att svimma av nervositet!
Jag förstår varför lille papsen har hemlängtan, Kanada är verkligen så bra så bra!
Nannymamman frågade idag (igen) om jag kan tänka mig att förlänga kontraktet med ett år. Det känns fortfarande på tok för tidigt att svara på men jag har sagt att jag ska fundera på saken.
Nog för att jag älskar att bo här, jag älskar mitt jobb, barnen är så fina och deras föräldrar är bland dom trevligaste människorna jag träffat så har jag ändå "mitt hem" långt, långt härifrån. Vi får väl se helt enkelt.
Nu ska jag läsa resten av kvällen så att jag klarar av mitt muntliga (!!) prov imorgon bitti, usch vad trist men när det är färdigt så är det snart helg, vilket innebär att jag får träffa massa fina nannies! Hurra!
Jaja, plugga var det ja..
söndag 27 januari 2013
onsdag 23 januari 2013
country och för jäkla jobbig saknad.
Bankkonto fixat! Bankmannen frågade för övrigt vad jag tyckte om Sveriges grannland Pinland, nej jag hörde inte fel, han bokstaverade även när han såg mitt frågande ansiktsuttryck. Fint tycker jag.
Sitter i detta nu och försöker åtgärda min musiksmak som råkat halka in på countryvägen på senaste,
har spelat lil wayne och kid cudi på repeat dom senaste timmarna, inte för att lil wayne och kid cudi är någon oerhörd förbättring men ändå.
Är trött som bara den idag. trött och lider av att jag saknar några eller snarare någon. Hu, ett helt år av saknad kvar - bara tanken dödar mig nästan.
Nu ska jag se på nya Hart of Dixie och falla ytterligare för den där Wade.
& här får ni lite tjusiga bilder, varsegooooooooood!
Sitter i detta nu och försöker åtgärda min musiksmak som råkat halka in på countryvägen på senaste,
har spelat lil wayne och kid cudi på repeat dom senaste timmarna, inte för att lil wayne och kid cudi är någon oerhörd förbättring men ändå.
Är trött som bara den idag. trött och lider av att jag saknar några eller snarare någon. Hu, ett helt år av saknad kvar - bara tanken dödar mig nästan.
Nu ska jag se på nya Hart of Dixie och falla ytterligare för den där Wade.
& här får ni lite tjusiga bilder, varsegooooooooood!
tisdag 22 januari 2013
it's all about the money.
FINALLY, jag har jetlaggat färdigt och min sömn är tillbaka.
fantastiskt att det tog sisådär 2 veckor av insomnia men bättre sent än aldrig.
Idag ska jag öppna bankkonto, eller om två timmar rättare sagt.
Så himla mycket enklare än när jag bodde i England, där jag behövde ett jobb för att öppna bankkonto och ett bankkonto för att få ett jobb. klurigt värre!
Allt jag behöver här är ett stycke pass och en räkning i mitt namn (mobilabonnemang.) Easy peasy med andra ord!
fantastiskt att det tog sisådär 2 veckor av insomnia men bättre sent än aldrig.
Idag ska jag öppna bankkonto, eller om två timmar rättare sagt.
Så himla mycket enklare än när jag bodde i England, där jag behövde ett jobb för att öppna bankkonto och ett bankkonto för att få ett jobb. klurigt värre!
Allt jag behöver här är ett stycke pass och en räkning i mitt namn (mobilabonnemang.) Easy peasy med andra ord!
måndag 21 januari 2013
lördag 19 januari 2013
hej lilla lördagen.
Adios första veckan av hårt arbete. (Jag överdriver inte när jag säger att nannyjobbet är det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv) Nu tar jag helg, eller snarare imorse tog jag helg och dagen har gått till på följande vis:
Flickornas mormor är här och ska vakta dom under kvällen så jag tänker inte lyfta ett finger. Istället tänker jag äta några hundra dammsugare och hyra film. & imorgon väntar en shoppingdag med en fellow svenska. "Is she from your home town in Sweden then?" frågade nannypappan. Nej svarade jag, men är man i ett annat land så är Sverige hem oavsett var i landet någon kommer ifrån så det ska bli så kul!
- Skypedate med min sister from another mister följt av våffelfrukost med Carolyn och hennes supertrevliga vän Brian (fick stå i kö i EN TIMME innan det fanns ledigt bord! Vansinne!!) följt av IKEA-shopping: Nu har jag köttbullar så att jag står mig fram tills jul och slutligen en tripp till Currie Barracks, delen av staden där min pappa bodde som liten pöjk. Hur knasigt är inte det? Idag gick jag på samma gator som min pappa gick på när han var liten? Fint tycker jag.
Flickornas mormor är här och ska vakta dom under kvällen så jag tänker inte lyfta ett finger. Istället tänker jag äta några hundra dammsugare och hyra film. & imorgon väntar en shoppingdag med en fellow svenska. "Is she from your home town in Sweden then?" frågade nannypappan. Nej svarade jag, men är man i ett annat land så är Sverige hem oavsett var i landet någon kommer ifrån så det ska bli så kul!
onsdag 16 januari 2013
tisdag 15 januari 2013
Jag har en lista, det har inte du!!
Nämn något som gjorde dig glad igår: Att Robin gjorde ALLT för att slippa prata med mig på skype, borde egentligen inte göra mig glad men att se honom komma stressande med förkläde och en skål champinjoner bara för syns skull var ganska underhållande. Han lagade alltså ingen mat utan ville bara att det skulle se så ut för att slippa konversera med sin syster.
Vad gjorde du kl 08 i morse? Jag kollade på youtube-klipp och försökte ta mig upp ur sängen.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Såg på Big Bang Theory och åt chips.
Det sista du sa högt? I'll be downstairs.
Det senaste någon sa till dig: Good night Nicold ?
Vad har du druckit idag? Flera liter kaffe, vatten och en earl grey latte som var godast i världen.
Vad var det senaste du åt? En bit citronbröd och väldigt många salt&vinäger chips. nice kombo.
Vad var det senaste du köpte? Sist jag köpte något var sushi på flygplatsen i England.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Vit.
Vad är det för väder hos dig nu? Vintrigt men inte för kallt.
Godaste glassmaken? Vanilla!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Japp.
Sover du tungt? Nej, vaknar av minsta lilla.
Drömmer du mardrömmar? Nästan aldrig.
Trivs du med ditt jobb? Jag älskart! Hur gött är det inte att bara leka hela dagarna och ändå få kosing?
Favoritklädsel? Ibland min one piece, ibland baggy jeans och keps, ibland supertjusig klänning. Det beror på.
Favoritlåt just nu? Mistletoe med Justin Bieber................ can not help it.
Vad ser du om du tittar till höger? En fåtölj, en tv, en fotbollströja och en eldstad?
Vad gör dig glad just nu? Att jag vet att jag gjorde rätt val när jag flyttade till Kanada. nöjdare än såhär har jag aldrig varit.
Vad ska du göra härnäst? Äta lite ost, ta ett bad och sova.
Höger el vänsterhänt? Högerhänt.
Humör just nu? Tröttast i världen.
Favoritgodis? Djungelvrååååååål. hehe.
Kläder just nu? Jeans som är för stora och en t-shirt som är för ball.
Sommarplaner? Inga planer överhuvudtaget. Jag vill på Calgary stampede och förhoppningsvis dyker min mama upp!
Hur många kuddar sover du med? 6 stycken.
Morgon eller nattmänniska? Nattmänniska i Sverige, morgonmänniska i Kanada tydligen.
Vad är viktigast för dig? Att mina nära och kära är lyckliga och friska.
Är du kittlig? Nope.
Snarkar du? Vet faktiskt inte. Har inte hört något iallafall.
Stjärntecken? Vattuman.
Stökigt el välstädat? Välstädat! Tack Camilla!
Vad längtar du mest efter just nu? Finns inget jag längtar efter, jag har det ganska så bra just nu :)
Vad gjorde du kl 08 i morse? Jag kollade på youtube-klipp och försökte ta mig upp ur sängen.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Såg på Big Bang Theory och åt chips.
Det senaste någon sa till dig: Good night Nicold ?
Vad har du druckit idag? Flera liter kaffe, vatten och en earl grey latte som var godast i världen.
Vad var det senaste du åt? En bit citronbröd och väldigt många salt&vinäger chips. nice kombo.
Vad var det senaste du köpte? Sist jag köpte något var sushi på flygplatsen i England.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Vit.
Vad är det för väder hos dig nu? Vintrigt men inte för kallt.
Godaste glassmaken? Vanilla!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Japp.
Sover du tungt? Nej, vaknar av minsta lilla.
Drömmer du mardrömmar? Nästan aldrig.
Trivs du med ditt jobb? Jag älskart! Hur gött är det inte att bara leka hela dagarna och ändå få kosing?
Favoritklädsel? Ibland min one piece, ibland baggy jeans och keps, ibland supertjusig klänning. Det beror på.
Favoritlåt just nu? Mistletoe med Justin Bieber................ can not help it.
Vad ser du om du tittar till höger? En fåtölj, en tv, en fotbollströja och en eldstad?
Vad gör dig glad just nu? Att jag vet att jag gjorde rätt val när jag flyttade till Kanada. nöjdare än såhär har jag aldrig varit.
Vad ska du göra härnäst? Äta lite ost, ta ett bad och sova.
Höger el vänsterhänt? Högerhänt.
Humör just nu? Tröttast i världen.
Favoritgodis? Djungelvrååååååål. hehe.
Kläder just nu? Jeans som är för stora och en t-shirt som är för ball.
Sommarplaner? Inga planer överhuvudtaget. Jag vill på Calgary stampede och förhoppningsvis dyker min mama upp!
Hur många kuddar sover du med? 6 stycken.
Morgon eller nattmänniska? Nattmänniska i Sverige, morgonmänniska i Kanada tydligen.
Vad är viktigast för dig? Att mina nära och kära är lyckliga och friska.
Är du kittlig? Nope.
Snarkar du? Vet faktiskt inte. Har inte hört något iallafall.
Stjärntecken? Vattuman.
Stökigt el välstädat? Välstädat! Tack Camilla!
Vad längtar du mest efter just nu? Finns inget jag längtar efter, jag har det ganska så bra just nu :)
måndag 14 januari 2013
hard work work work.
Första riktiga dagen av jobbet är avklarad, finito, över.
Jag skulle tippa på att 77 procent av dagen har handlat om pippi långstrump och resterande tid har gått åt till att äta toast. Dom här två små människorna är verkligen bedårande!
Med det sagt måste jag dock påpeka att jag är fullständigt utmattad så nu ska jag snart avrunda dagen med några avsnitt av workaholics och en liter fanta. nyttig tjej right here.
Imorgon ska det vara lite varmare i Calgary vilket innebär att flickorna får vistas utomhus, vilket i sin tur innebär att jag kan vistas utomhus, vilket i SIN tur innebär att jag blir en lycklig själ igen.
Det var nog allt. God kväll!
Jag skulle tippa på att 77 procent av dagen har handlat om pippi långstrump och resterande tid har gått åt till att äta toast. Dom här två små människorna är verkligen bedårande!
Med det sagt måste jag dock påpeka att jag är fullständigt utmattad så nu ska jag snart avrunda dagen med några avsnitt av workaholics och en liter fanta. nyttig tjej right here.
Imorgon ska det vara lite varmare i Calgary vilket innebär att flickorna får vistas utomhus, vilket i sin tur innebär att jag kan vistas utomhus, vilket i SIN tur innebär att jag blir en lycklig själ igen.
Det var nog allt. God kväll!
söndag 13 januari 2013
fina familjen.
GOD MORGON.
vaknade för cirkus en timme sedan och har precis avslutat ett långt skypesamtal med fina familjen. Jag hade den stora turen att få prata med båda päronen och bröderna som slutar på "in". Dog Dylan var också med på ett hörn och var onekligen förbryllad över hur skype fungerar då han kunde både se och höra mig men that was it.
Idag ska jag och Jory iväg och storhandla mat och efter det väntar en middag med Carolyns kusin.
Jag trivs fortfarande hur bra som helst med livet i nordamerikat och imorgon börjar första riktiga jobbveckan. spääännande.
Nej, Carpe Diem Nicole. bloggen får vänta. Adjöss!
vaknade för cirkus en timme sedan och har precis avslutat ett långt skypesamtal med fina familjen. Jag hade den stora turen att få prata med båda päronen och bröderna som slutar på "in". Dog Dylan var också med på ett hörn och var onekligen förbryllad över hur skype fungerar då han kunde både se och höra mig men that was it.
Idag ska jag och Jory iväg och storhandla mat och efter det väntar en middag med Carolyns kusin.
Jag trivs fortfarande hur bra som helst med livet i nordamerikat och imorgon börjar första riktiga jobbveckan. spääännande.
Nej, Carpe Diem Nicole. bloggen får vänta. Adjöss!
lördag 12 januari 2013
I like it a lot.
Herre min skapare vad jag är glad över att jag flyttade till Kanada.
Varför min pappa gick med på att lämna det här för att flytta till Sverige är nog tidernas största mysterium! Jag kommer aldrig att vilja flytta härifrån.
Igår åkte jag och Carolyn till en stor shoppingmall, vi åt middag på en jättefin restaurang och köpte allt som jag behöver till min lägenhet. Skaffade också ett kanadensiskt mobilnummer och killen i mobilbutiken frågade om jag ville följa med honom till Seattle på en nirvanautställning. Det ville jag inte.
Mitt dygn är fortfarande galet fel och jag vaknar hela nätterna och runt sextiden är det inte någon ideé att försöka somna om utan då är det bara att starta dagen.
Nu ska jag ta och göra mig i ordning, ska på musikklass med dom små och sen på tour i staden.
See you soon maccaroon!
Varför min pappa gick med på att lämna det här för att flytta till Sverige är nog tidernas största mysterium! Jag kommer aldrig att vilja flytta härifrån.
Igår åkte jag och Carolyn till en stor shoppingmall, vi åt middag på en jättefin restaurang och köpte allt som jag behöver till min lägenhet. Skaffade också ett kanadensiskt mobilnummer och killen i mobilbutiken frågade om jag ville följa med honom till Seattle på en nirvanautställning. Det ville jag inte.
Mitt dygn är fortfarande galet fel och jag vaknar hela nätterna och runt sextiden är det inte någon ideé att försöka somna om utan då är det bara att starta dagen.
Nu ska jag ta och göra mig i ordning, ska på musikklass med dom små och sen på tour i staden.
See you soon maccaroon!
fredag 11 januari 2013
Hello Canada, tell me how you doing?
Jag tog mig hit. Jag tog mig hit och jag är så lycklig över att allt har gått suveränt!
Världens längsta resa började onsdag klockan 5.30 am engelsk tid och avslutades vid 5 pm kanadensisk tid. Jag orkar inte räkna ut den exakta tiden men det var inget kort projekt.
Flög med Air Transat och att sitta i en flygstol av samma kvalitet som ryanairs i 9 timmar var ingen höjdare, kunde knappt gå när det var dags för avstigning så note to self: gör om gör rätt inför nästa resa över atlanten.
Hur som haver, familjen här är fantastisk. Föräldrarna är supertrevliga och barnen är galet söta. Jag tror att jag kommer trivas som fisken i vattnet, handen i handsken, harry på hogwarts etcetc.
Nu är klockan snart 20 i 9 på morgonen och jag funderar på att kliva ur sängen och starta dagen. eller så låter jag bli och ligger kvar och ser på några avsnitt av workaholics först. Tror det blir alternativ nummer två.
Later skater!
Världens längsta resa började onsdag klockan 5.30 am engelsk tid och avslutades vid 5 pm kanadensisk tid. Jag orkar inte räkna ut den exakta tiden men det var inget kort projekt.
Flög med Air Transat och att sitta i en flygstol av samma kvalitet som ryanairs i 9 timmar var ingen höjdare, kunde knappt gå när det var dags för avstigning så note to self: gör om gör rätt inför nästa resa över atlanten.
Hur som haver, familjen här är fantastisk. Föräldrarna är supertrevliga och barnen är galet söta. Jag tror att jag kommer trivas som fisken i vattnet, handen i handsken, harry på hogwarts etcetc.
Nu är klockan snart 20 i 9 på morgonen och jag funderar på att kliva ur sängen och starta dagen. eller så låter jag bli och ligger kvar och ser på några avsnitt av workaholics först. Tror det blir alternativ nummer två.
Later skater!
tisdag 8 januari 2013
it's the end of the world as we know it.
.. and I don't feel fine at all.
Nu är det bara en natts sömn kvar att stryka innan jag sätter mig på flygplanet som ska ta mig hela vägen bort till Calgary. Jag är helt jäkla skräckslagen om sanningen ska fram. HERREGUD vad har jag gett mig in på ?! Just nu känner jag bara för att klicka mig in på ryanairs hemsida och boka en biljett hem till Sverige igen, där jag känner alla och där jag är hemma. Men icke sa nicke, istället ska jag tvärs över havet och ännu längre bort än så. Får hoppas att nervositeten har släppt någorlunda imorgon för har den inte det så kommer jag garanterat att dö av hjärtstillestånd.
Vi hörs när jag är i Kanadat, om hjärtat håller det vill säga.
Hejdå tryggheten och my world as I know it.
Nu är det bara en natts sömn kvar att stryka innan jag sätter mig på flygplanet som ska ta mig hela vägen bort till Calgary. Jag är helt jäkla skräckslagen om sanningen ska fram. HERREGUD vad har jag gett mig in på ?! Just nu känner jag bara för att klicka mig in på ryanairs hemsida och boka en biljett hem till Sverige igen, där jag känner alla och där jag är hemma. Men icke sa nicke, istället ska jag tvärs över havet och ännu längre bort än så. Får hoppas att nervositeten har släppt någorlunda imorgon för har den inte det så kommer jag garanterat att dö av hjärtstillestånd.
Vi hörs när jag är i Kanadat, om hjärtat håller det vill säga.
Hejdå tryggheten och my world as I know it.
tisdag 1 januari 2013
hej hej 2013, angenämt, angenämt.
Välkommen nya året, jag känner på mig i hela kroppen att 2013 kommer att bli spektakulärt på alla sätt och vis men först ska jag spara minnen från 2012.
2012 såg ut som följande:
Började året hemma hos mama y papa och åkte sen tillbaka till Spanien. Bestämde mig för att fira storebror Kristoffers och min egen födelsedag i England. England bestod av vegantårta, snögubbar, judokast och jag firade fem år som olyckligt kär, fick en puss av personen i fråga under semestern i England, blev överkär igen. Hur som helst, vad hände sen, Jag missade hundra flyg till och från Spanien under året. Träffade en jättevacker vän vid namn Erica och hoppade i pooler och plankade stränder. Grät krokodiltårar över hemlängtan och pojkproblem, sjöng kareoke tills jag skämdes och dansade hela nätterna. Skrattade så att jag hade fysiskt ont och kramades med fina människor. Fick besök en vecka i Spanien och lägenheten förvandlades till ett kaos av sand, hårspray, vinflaskor och knäppa män (insåg denna vecka att min teori om att solskydd suger är extremt fånig och jag kommer aldrig lämna huset utan det igen) Fortsatte leva loppan i Spanien lite till, träffade en fantastisk människa från Island, blev tillsammans med en inte allt för fantastisk människa från England, vi gjorde slut och mitt hjärta gick totalt jäkla sönder. Packade ihop alla mina saker och gjorde mig redo för en flytt hem till Sverige dock inte på grund av den inte allt för fantastiska människan från England utan på grund av en större hjärtsmärta. Plockade upp brorsdöttrarna på väg hem, njöööööt av deras sällskap i två veckor. Grät tusen tårar till, hade också några bra dagar. Träffade min Camilla, åkte på minisemester till Spanien igen för att hämta hem det jag glömt och tog en helg i Oslo med finaste norskorna. Återfick kontakten med en kär gammal vän. Var på en begravning som kom 80 år för tidigt. Bestämde mig för att byta bort hela mitt liv mot ett försök till ett nytt och bokade en biljett till Nordamerikat. Följde julkalendern morgon och kväll och bakade kakor HELA tiden. Gav och fick julklappar och pussade nästan ihjäl familjen. Fick kusinbesök och var jättelycklig. Vinkade av kusinerna den 30onde och resten av 2012 dagen efter tillsammans med 5 av 6 av de viktigaste jag har: Mamma, Pappa, Shane, Robin och Kevin. (och givetvis valpen som bara blir sötare och sötare)
2012 var med andra ord en bitter sweet virvelvind och det förändrade mig som person väldigt mycket, så mycket att jag om 5 dagar påbörjan resan till andra sidan Atlanten. Tror att jag ska sätta igång med packningen idag, lika bra att få det överstökat så att jag kan njuta av sista tiden här hemma sen. Ja, packa it is. Återvänder när det är färdigt.
2012 såg ut som följande:
Började året hemma hos mama y papa och åkte sen tillbaka till Spanien. Bestämde mig för att fira storebror Kristoffers och min egen födelsedag i England. England bestod av vegantårta, snögubbar, judokast och jag firade fem år som olyckligt kär, fick en puss av personen i fråga under semestern i England, blev överkär igen. Hur som helst, vad hände sen, Jag missade hundra flyg till och från Spanien under året. Träffade en jättevacker vän vid namn Erica och hoppade i pooler och plankade stränder. Grät krokodiltårar över hemlängtan och pojkproblem, sjöng kareoke tills jag skämdes och dansade hela nätterna. Skrattade så att jag hade fysiskt ont och kramades med fina människor. Fick besök en vecka i Spanien och lägenheten förvandlades till ett kaos av sand, hårspray, vinflaskor och knäppa män (insåg denna vecka att min teori om att solskydd suger är extremt fånig och jag kommer aldrig lämna huset utan det igen) Fortsatte leva loppan i Spanien lite till, träffade en fantastisk människa från Island, blev tillsammans med en inte allt för fantastisk människa från England, vi gjorde slut och mitt hjärta gick totalt jäkla sönder. Packade ihop alla mina saker och gjorde mig redo för en flytt hem till Sverige dock inte på grund av den inte allt för fantastiska människan från England utan på grund av en större hjärtsmärta. Plockade upp brorsdöttrarna på väg hem, njöööööt av deras sällskap i två veckor. Grät tusen tårar till, hade också några bra dagar. Träffade min Camilla, åkte på minisemester till Spanien igen för att hämta hem det jag glömt och tog en helg i Oslo med finaste norskorna. Återfick kontakten med en kär gammal vän. Var på en begravning som kom 80 år för tidigt. Bestämde mig för att byta bort hela mitt liv mot ett försök till ett nytt och bokade en biljett till Nordamerikat. Följde julkalendern morgon och kväll och bakade kakor HELA tiden. Gav och fick julklappar och pussade nästan ihjäl familjen. Fick kusinbesök och var jättelycklig. Vinkade av kusinerna den 30onde och resten av 2012 dagen efter tillsammans med 5 av 6 av de viktigaste jag har: Mamma, Pappa, Shane, Robin och Kevin. (och givetvis valpen som bara blir sötare och sötare)
2012 var med andra ord en bitter sweet virvelvind och det förändrade mig som person väldigt mycket, så mycket att jag om 5 dagar påbörjan resan till andra sidan Atlanten. Tror att jag ska sätta igång med packningen idag, lika bra att få det överstökat så att jag kan njuta av sista tiden här hemma sen. Ja, packa it is. Återvänder när det är färdigt.
Veckan med snygga brudarna
Packningen som vägde 1000 kilo minst
Finaste bröderna sjöng tillsammans på en pub i England
Sommarstugan med Millis och Cizz.
En av min och Bambis hundra tjockistorsdagar.
ERICA ♥
Underbara España
Bästa restaurangen i världen.
Urballad kryssning med Erica.
Emma. Robin. Bambi. Tony.
ÄLSKADE MAMMA.
Spanien slet på Sandra.
Topp 10 minne från 2012.
minifolket på väg till Sverige.
Älskade människa!
Spaniens finaste Erica.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



















