lördag 19 januari 2013

hej lilla lördagen.

Adios första veckan av hårt arbete. (Jag överdriver inte när jag säger att nannyjobbet är det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv) Nu tar jag helg, eller snarare imorse tog jag helg och dagen har gått till på följande vis:

  • Skypedate med min sister from another mister följt av våffelfrukost med Carolyn och hennes supertrevliga vän Brian (fick stå i kö i EN TIMME innan det fanns ledigt bord! Vansinne!!) följt av IKEA-shopping: Nu har jag köttbullar så att jag står mig fram tills jul och slutligen en tripp till Currie Barracks, delen av staden där min pappa bodde som liten pöjk. Hur knasigt är inte det? Idag gick jag på samma gator som min pappa gick på när han var liten? Fint tycker jag.

Flickornas mormor är här och ska vakta dom under kvällen så jag tänker inte lyfta ett finger. Istället tänker jag äta några hundra dammsugare och hyra film. & imorgon väntar en shoppingdag med en fellow svenska. "Is she from your home town in Sweden then?" frågade nannypappan. Nej svarade jag, men är man i ett annat land så är Sverige hem oavsett var i landet någon kommer ifrån så det ska bli så kul!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar