tisdag 1 januari 2013

hej hej 2013, angenämt, angenämt.

Välkommen nya året, jag känner på mig i hela kroppen att 2013 kommer att bli spektakulärt på alla sätt och vis men först ska jag spara minnen från 2012.

2012 såg ut som följande:

Började året hemma hos mama y papa och åkte sen tillbaka till Spanien. Bestämde mig för att fira storebror Kristoffers och min egen födelsedag i England. England bestod av vegantårta, snögubbar, judokast och jag firade fem år som olyckligt kär, fick en puss av personen i fråga under semestern i England, blev överkär igen. Hur som helst, vad hände sen, Jag missade hundra flyg till och från Spanien under året. Träffade en jättevacker vän vid namn Erica och hoppade i pooler och plankade stränder. Grät krokodiltårar över hemlängtan och pojkproblem, sjöng kareoke tills jag skämdes och dansade hela nätterna. Skrattade så att jag hade fysiskt ont och kramades med fina människor. Fick besök en vecka i Spanien och lägenheten förvandlades till ett kaos av sand, hårspray, vinflaskor och knäppa män (insåg denna vecka att min teori om att solskydd suger är extremt fånig och jag kommer aldrig lämna huset utan det igen) Fortsatte leva loppan i Spanien lite till, träffade en fantastisk människa från Island, blev tillsammans med en inte allt för fantastisk människa från England, vi gjorde slut och mitt hjärta gick totalt jäkla sönder. Packade ihop alla mina saker och gjorde mig redo för en flytt hem till Sverige dock inte på grund av den inte allt för fantastiska människan från England utan på grund av en större hjärtsmärta. Plockade upp brorsdöttrarna på väg hem, njöööööt av deras sällskap i två veckor. Grät tusen tårar till, hade också några bra dagar. Träffade min Camilla, åkte på minisemester till Spanien igen för att hämta hem det jag glömt och tog en helg i Oslo med finaste norskorna. Återfick kontakten med en kär gammal vän. Var på en begravning som kom 80 år för tidigt. Bestämde mig för att byta bort hela mitt liv mot ett försök till ett nytt och bokade en biljett till Nordamerikat. Följde julkalendern morgon och kväll och bakade kakor HELA tiden. Gav och fick julklappar och pussade nästan ihjäl familjen. Fick kusinbesök och var jättelycklig. Vinkade av kusinerna den 30onde och resten av 2012 dagen efter tillsammans med 5 av 6 av de viktigaste jag har: Mamma, Pappa, Shane, Robin och Kevin. (och givetvis valpen som bara blir sötare och sötare)

2012 var med andra ord en bitter sweet virvelvind och det förändrade mig som person väldigt mycket, så mycket att jag om 5 dagar påbörjan resan till andra sidan Atlanten. Tror att jag ska sätta igång med packningen idag, lika bra att få det överstökat så att jag kan njuta av sista tiden här hemma sen. Ja, packa it is. Återvänder när det är färdigt.

Veckan med snygga brudarna

Packningen som vägde 1000 kilo minst

Finaste bröderna sjöng tillsammans på en pub i England

Sommarstugan med Millis och Cizz.

En av min och Bambis hundra tjockistorsdagar.

ERICA

Underbara España

Bästa restaurangen i världen.

Urballad kryssning med Erica.

Emma. Robin. Bambi. Tony.

ÄLSKADE MAMMA.

Spanien slet på Sandra.

Topp 10 minne från 2012.

minifolket på väg till Sverige.

Älskade människa!

Spaniens finaste Erica.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar